BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, August 26, 2010

Tak PERCAYE AH :'(

Semalam 25/08/2010 aku tido pada jam 11:30 p.m. Agak awal kan? HOHO. Aku, aunty D, paksu and Farhan jea yg dah tido dulu. Yg lain tgok tv cerite Cinta Kirana ulangan, then. Mama and mak buat kuih pada jam 12:30 a.m till 01:00 a.m. Mama tido pukul 01:00 a.m, mak pulak pukul 02:00 a.m. Tadi mama cerite dkt aku yg semalam mama suruh mak tutup lampu, tapi mak ckp tak nak. Sbb ade rase something yg lain mcm, mama pun tido jea la. Lepas tu, mak baru jea nak tido. Cousin mama call pada jam 03:00 a.m sambil nanges, die ckp mcm ni dkt mama *Misha, kaklang dah takde harapan lagi :'( Die ade dkt hospital ni. Dkt bilik kecemasan, ZON MERAH (KRITIKAL). Mama terus bgtahu mak mcm ni *Mak, kaklang dah takde :( Mak pun nanges, time tu aku tak sedar lg. Tido mati kot, HAHA. Then, dlm pukul 03:30 a.m. cousin mama aku punye anak call mama aku and die ckp sambil nanges *Makngah, mak dah takde :'( Mak dgr lagi ayat tu, lagi la teruk nanges die mcm pontianak mengilai doe. Aku pun tibe tibe jea sedar and ckp dlm hati *Suare ape tu, seramm jea dgr. Aku tgok jam dkt hp pukul 03:30 a.m, takkan ade yg tak tido lg. Lepas tu, aku ckp *Takkan ade hantu kott bulan puase ni, sumpahh seram. Aku pun g dkt mama and terus tanye mama *Nape ma? Lepas tu, mama ckp *Kak, maklang dah takde. Perghh, aku dgr jea hancur hati aku. Even do, aku tak rapat dgn maklang. Aduhh, sumpah sedih. Aku ckp dlm hati *Nape cepat sgt? Sumpah aku tak caye, then. Papa kejut adek, abg, paksu and aunty D. Papa ckp *Semue siap, kite g hospital sekarang. Aku pun gune jeans jea lah kan, baju dah okay kott. Then, semue masuk jea kerete. Sampai dlm pukul 03:45 a.m. Aku and family g dkt tempat KECEMASAN tu, aku tgok takde pun cousin mama aku punye anak. Sekali imbas, aku nampak die dkt dlm bilik ZON MERAH. Aku pun terus ckp dkt mama *Mama, tu adek Dewi kan? Mama pun ckp *Yea kakak, jom pegi jumpe diaorg. Aku, mama, mak and aunty pun otw nak g situ. Tgok tgok, sorg sorg anak die keluar dari bilik tu sambil melalak tak sudah. Yg paling teruk nanges tu anak maklang yg second last, name die DEWI FAZIRA form 4. Die nanges sambil ckp *Mak dah takde, adek takde mak. Mak dah pegi :'( Hati aku tibe tibe jea sebak. Aduhh, kesiannye. Die nanges hampir nak pengsan tahu? Yea la, mak die tu jea la. Mane ade yg same mcm mak die. Sumpah kesian aku tgok die. :'( Mak die kene breast cancer, teruk. Die tak buang pun, die biar jea sampai merebak ke hati. Dah la mude lagi, 41 tahun. Sumpah aku sedih :'( Kiteorg balik dari hospital pukul 05:30 a.m. Budget sempat jea nak SINGGAH SAHUR kan? Then mama ckp *Semue bace niat, sbb dah nak abes waktu. Tak sempat nak sahur. Okay lah kan, then. Sampai jea rumah pada jam 05:45 a.m. Papa ckp *Sape nak minum and mkn sikit boleh. Tapi cpt sikit, lagi 5 minit jea. Then, paksu pun amek pinggan, nasi and lauk. Dah sempat dah, lepas tu paksu sumbat lagi. Tgok tgok dah bunyi azan, HAHA. Nasib baik sempat telan, then. Terus gosok gigi, HAHA. Kelam kabut jea, nak sahur pun KABUT kan? HAHA, aku lagi best. Dah minum air, lepas tu mkn kuih semprit. Sempat mkn setengah jea, HAHA. Lagi setengah aku baru jea nak masuk dlm mulut, dah bunyi azan. HAHA, lagi setengah aku buang. HOHO, puase jugak akhirnye :D Aku and twins tak sekolah pun, sbb tgok arwah dikebumikan lepas ZOHOR. :'(

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.